logo-na-swieta Miejska
Komunikacja
Samochodowa Sp. z o.o.
||
||
logo

 

Jak działa przesiadka?
Bilet jednorazowy na ekarcie uprawnia do korzystania z wielu przesiadek pod warunkiem, że kontynuacja każdego przejazdu po przesiadce odbywa się w ciągu 45 min. od wyrejestrowania wyjścia z poprzedniego autobusu i odbywa się w strefie 0.

przesiadka schemat

Jak prawidłowo korzystać z przesiadki?

Przejazd 1 - A - Rejestracja wejścia; B - Rejestracja wyjścia

Przejazd 2 - A - Rejestracja wejścia; B - Rejestracja wyjścia

Przejazd 3 - A - Rejestracja wejścia; B - Rejestracja wyjścia

45 min. - maksymalny czas na przesiadkę liczony od rejestracji wyjścia z autobusu do rejestracji wejścia do następnego autobusu

Aby uzyskać promocyjne ceny i możliwość korzystania z przesiadek należy pamiętać o wyrejestrowaniu wyjścia z każdego autobusu, wymagany jest również odpowiedni stan środków na ekarcie.

Początkowo system pobierze kwotę jak za jazdę do końca trasy autobusu, a następnie zwróci nadpłaconą kwotę w momencie ponownego zbliżenia ekarty do kasownika przy wysiadaniu. Poniższa tabela obrazuje pobieranie opłat z elektronicznej portmonetki przy korzystaniu z przesiadek.

         
LINIA  PRZEJAZD REJESTRACJA WEJŚCIA
Pobranie środków z EPo.
REJESTRACJA WYJŚCIA
Zwrot środków na EPo.
KOSZT PRZEJAZDU
PRZESIADKA NA BILECIE NORMALNYM 
 Dowolna Przejazd Nr 1  3,60 zł / 4,80 zł 0,60 zł / 0,80 zł
3 zł / 4 zł
Dowolna Przejazd Nr 2 3,60 zł / 4,80 zł 3,60 zł / 4,80 zł 0 zł
Dowolna Przejazd Nr 3 3,60 zł / 4,80 zł 3,60 zł / 4,80 zł 0 zł
... ... ... ... ...
PRZESIADKA NA BILECIE ULGOWYM
 Dowolna Przejazd Nr 1 1,80 zł / 2,40 zł 0,30 zł / 0,40 zł
1,50 zł / 2,00 zł 
Dowolna Przejazd Nr 2 1,80 zł / 2,40 zł 1,80 zł / 2,40 zł 0 zł
Dowolna Przejazd Nr 3 1,80 zł / 2,40 zł 1,80 zł / 2,40 zł 0 zł
... ... ... ... ...

 

Jak działa to w praktyce?
Przykład. Opłata za przejazd jednorazowy z przesiadką, bilet normalny. Podróż rozpoczęła się w podmiejskiej strefie biletowej. Pasażer przesiadł się raz.

przesiadka przyklad

 

Cennik biletów okresowych dla użytkowników karty MKR 3+

 

RODZAJE BILETÓW   STREFA 0   STREFA 0+1
 Normalny Ugowy  Normalny  Ulgowy
Bilety 30-dniowe imienne 50,40 zł  18,00 zł 75,60 zł 27,00 zł

 

 


Przedłużanie ważności uprawnienia na kolejny okres następuje w Centrum Obsługi Klienta MKS przy ul. Moniuszki 12 w Mielcu. W celu przedłużenia ważności uprawnienia należy przedłożyć następujące dokumenty:

  • dla ucznia – legitymacja szkolna (do wglądu),
  • dla studenta – zaświadczenie z uczelni o kontynuowaniu nauki na studiach stacjonarnych,
  • dla osoby niepełnosprawnej – orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności.

 Przedłużenie uprawnień wiąże się z obowiązkiem dostarczenia wszystkich kart pozostałych członków rodziny w celu zakodowania nowej daty ważności uprawnienia.

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 1129/2014
Prezydenta Miasta Mielca
z dnia 30 kwietnia 2014 r.

Regulamin Programu Mielecka Karta Rodziny Trzy Plus

Spis treści

§ 1.

Słownik pojęć użytych w regulaminie

  1. Program – wprowadzony Uchwałą Program pn. „Mielecka Karta Rodziny Trzy Plus”, czyli ogół działań polegających na przyznaniu zniżek i ulg stosowanych przez Partnerów Programu skierowanych do rodzin wielodzietnych z terenu miasta Mielca;
  2. Organizator Programu – Prezydent Miasta Mielca;
  3. Rodzina - rodzina wielodzietna w rozumieniu § 2 pkt 3 Uchwały, tj. rodzina zamieszkała pod wspólnym adresem na terenie Miasta Mielca, składająca się z rodziców/rodzica lub opiekunów/opiekuna prawnego, rozliczających się z podatku dochodowego na rzecz Gminy Miejskiej Mielec i mających na utrzymaniu troje lub więcej dzieci w wieku do ukończenia 18 roku życia lub do ukończenia 25 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się/studiuje w systemie stacjonarnym lub bez ograniczenia wieku, w przypadku dzieci posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
  4. Wnioskodawca – rodzic / opiekun;
  5. Karta Rodziny Trzy Plus/Karta Rodziny 3+ (skrót – Karta) – bezkontaktowa elektroniczna karta oparta na spersonalizowanej Mieleckiej Karcie Miejskiej, potwierdzająca udział członka rodziny w Programie. Uprawnia do korzystania ze stałych, tymczasowych, świątecznych lub okazjonalnych ulg, zwolnień i preferencji oferowanych przez uczestniczących w Programie Partnerów. Służy do identyfikacji i weryfikacji uprawnień członków rodzin. W przypadku korzystania z przejazdów komunikacja miejską służy także do pobierania opłat za przejazdy. Karta zawiera następujące dane:
    1. 5.1. imię, nazwisko i zdjęcie użytkownika oraz numer karty i logo Programu widniejące na Karcie,
    2. 5.2. dane personalne, datę ważności uprawnień (zapisane elektronicznie).
    3. Wzór Karty stanowi Załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 1129/2014 Prezydenta Miasta Mielca z dnia 30 kwietnia 2014 roku.
  6. Personalizacja Karty Rodziny 3 + – zapisanie na karcie danych osobowych użytkownika oraz informacji o przysługujących ulgach i uprawnieniach;
  7. Uczestnik programu – osoba która otrzymała Kartę Rodziny 3+;
  8. BSS – wykonawca Programu - Biuro Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Mielcu z siedzibą przy ul. Żeromskiego 23. Zadania: przyjmowanie wniosków o wydanie karty rodziny i wydawanie potwierdzenia złożenia wniosku, przekazywanie do MKS Informacji – Karta Rodziny 3+;
  9. MKS – wykonawca Programu - Miejska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. w Mielcu, z siedzibą przy ul. Moniuszki 12. Zadania: personalizacja i wydawanie kart, przedłużanie uprawnień, wydawanie wnioskodawcy Informacji – Karta Rodziny 3+, przyjmowanie reklamacji związanych z funkcjonowaniem karty.
  10. COK - Centrum Obsługi Klienta z siedzibą w MKS;
  11. Partnerzy Programu - należy przez to rozumieć jednostki powiązane i nie powiązane strukturalnie i kapitałowo z samorządem Miasta Mielca, tj. gminne jednostki organizacyjne, instytucje niepubliczne, prywatne firmy handlowo-usługowe, banki, kluby sportowe i inne;
  12. Informacja - Karta Rodziny 3+ – dokument wygenerowany przez BSS potwierdzający uczestnictwo w Programie według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do Zarządzenia i przekazywany wnioskodawcy przez MKS – COK przy odbiorze Karty Rodzina 3+.

 

 

§ 2.
Postanowienia ogólne

  1. Udział w Programie, odbywa się na wniosek rodzica/opiekuna.
  2. Prawo do korzystania z ulg i zwolnień przewidzianych w Programie zostaje potwierdzone wydaniem Karty.
  3. Kartę wydaje się dla każdego uprawnionego członka rodziny z osobna z wyłączeniem dzieci do lat 4.
  4. Wykaz aktualnych Partnerów Programu oraz oferowanych przez nich ulg i zwolnień publikowany jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w zakładce „Mielecka Karta Rodziny Trzy Plus”.

 

§ 3
Składanie wniosku o wydanie Karty Rodziny 3+ 

  1. W celu korzystania z uprawnień przewidzianych w Programie należy złożyć wniosek o wydanie Karty.
  2. Formularz wniosku o wydanie Karty można pobrać ze strony internetowej miasta Mielca www.mielec.pl , korzystając z zakładki „Mielecka Karta Rodziny Trzy Plus”, zakładki „Katalog Usług” lub w Urzędzie Miejskim Mielcu w Biurze Spraw Społecznych, ul. Żeromskiego 23/Biurze Obsługi Mieszkańca, ul. Żeromskiego 26.
  3. Wniosek o wydanie Karty należy złożyć osobiście w Biurze Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23.
  4. Wykaz wymaganych dokumentów:
    1. 4.1. wypełniony i podpisany wniosek,
    2. 4.2. aktualne zdjęcia, opisane na odwrocie (imię, nazwisko, PESEL) – nie dotyczy dzieci do lat 4.
    3. 4.3. w przypadku rodziców lub opiekunów - dowód tożsamości w celu weryfikacji danych,
    4. 4.4. w przypadku dzieci w wieku szkolnym – powyżej 18 roku życia aktualna legitymacja szkolna,
    5. 4.5. w przypadku studentów do 25 roku życia zaświadczenie o kontynuowaniu nauki w systemie stacjonarnym; w przypadku osób rozpoczynających naukę na studiach stacjonarnych bezpośrednio po ukończeniu szkoły średniej, oświadczenie o kontynuowaniu nauki, ważne na okres 2 m-cy (wrzesień- październik),
    6. 4.6. akt urodzenia w przypadku dzieci do lat 7 – w przypadku wystawienia dokumentu przez inny Urząd Stanu Cywilnego niż w Mielcu.
    7. 4.7. w przypadku rodzin zastępczych – oryginał postanowienia sądu o ustanowieniu rodziny zastępczej,
    8. 4.8. w przypadku opiekuna prawnego – oryginał postanowienia sądu o ustanowieniu opieki prawnej nad dzieckiem,
    9. 4.9. w przypadku rodzin z dzieckiem/dziećmi niepełnosprawnym(i) powyżej 18-go roku życia – oryginał orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności,
    10. 4.10. w przypadku, gdy rodzina nie jest zameldowana na terenie Gminy Miejskiej Mielec do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający odprowadzanie podatku dochodowego na rzecz Gminy Miejskiej Mielec (np. zaświadczenie, PIT).
  5. Wniosek o wydanie Karty rozpatrywany jest w ciągu 30 dni od daty jego złożenia wraz z załącznikami.
  6. Po złożeniu kompletnego wniosku wnioskodawca otrzymuje potwierdzenie złożenia wniosku.
  7. Zmiana ilości członków rodziny/aktualizacja danych następuje na podstawie złożonego wniosku w BSS.
  8. Wnioskodawca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia BSS o utracie uprawnień do uczestnictwa w Programie.
  9. Uczestnik Programu może zrezygnować z uczestnictwa w Programie w każdym dowolnym momencie składając pisemnie stosowne oświadczenie w BSS.
  10. BSS może cofnąć uprawnienia do korzystania z Programu, w przypadku korzystania z ulg i zwolnień przez uczestnika Programu niezgodnie z Regulaminem.

§ 4.
Wydanie Karty Rodziny 3+ 

  1. 1. Po odbiór Karty wnioskodawca zgłasza się do COK po upływie terminu, o którym mowa w §3 ust. 5 z następującymi dokumentami i załącznikami:
    1. 1.1. Potwierdzenie złożenia wniosku,
    2. 1.2. Dowód tożsamości,
    3. 1.3. Posiadana dotychczas przez wnioskodawcę lub członków jego rodziny Mielecka Karta Miejska (w celu zamiany jej na Kartę Rodziny 3+, jeżeli dotyczy).
  2. Po spełnieniu warunków o których mowa w pkt 1.1. i 1.2. Karta zostaje wydana niezwłocznie.
  3. W przypadku, o którym mowa w pkt 1.3., wydanie nowej karty może nastąpić dopiero po zdaniu karty dotychczas użytkowanej, z uwagi na konieczność przeniesienia zakodowanych w niej danych na nową Kartę Rodziny 3+. Niedostarczenie kart dotychczas użytkowanych z winy wnioskodawcy, spowoduje, że karta dotychczas użytkowana zostanie zablokowana. Karta zostanie wydana w terminie nie dłuższym niż w ciągu 5 dni licząc od dnia dostarczenia lub zablokowania karty dotychczas użytkowanej.
  4. Kartę otrzymuje każdy uprawniony członek rodziny.
  5. W przypadku dzieci do lat 4 nie wydaje się Karty, zaś uprawnienie do korzystania z Programu zostaje potwierdzone w Informacji – Karta Rodziny 3+.
  6. Kartę wydaje się za potwierdzeniem odbioru do rąk:
    1. 6.1. Wnioskodawcy – dla wszystkich uprawnionych członków rodziny,
    2. 6.2. Uprawnionym członkom rodziny – indywidualnie.
  7. Przy odbiorze Karty wnioskodawca otrzymuje dodatkowo Informację - Karta Rodziny 3+.
  8. Wydanie pierwszej Karty jest bezpłatne.
  9. Na uzasadniony wniosek uprawnionego uczestnika Programu (np. zniszczenie, zgubienie, utrata, zmiana wizerunku itp.) wydawany jest duplikat Karty.
  10. Wniosek o wydanie duplikatu Karty składa się w COK, według wzoru ustalonego przez MKS.
  11. Wydanie duplikatu Karty rodzi obowiązek uiszczenia opłaty w wysokości 10 PLN.


§ 5.
Termin ważności uprawnień

  1. Data ważności uprawnienia zostaje ustalona przez BSS w Informacji – Karta Rodziny 3+ i przy personalizacji Karty automatycznie zostaje zapisana na Karcie.
  2. Przedłużenie ważności uprawnienia na kolejny okres następuje w COK.
  3. W celu przedłużenia ważności uprawnienia należy przedłożyć następujące dokumenty:
    1. 3.1. dla ucznia - legitymacja szkolna (do wglądu),
    2. 3.2. dla studenta - zaświadczenie z uczelni o kontynuowaniu nauki na studiach stacjonarnych,
    3. 3.3. dla osoby niepełnosprawnej - orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności.
  4. Przedłużenie uprawnień wiąże się z obowiązkiem dostarczenia wszystkich kart pozostałych członków rodziny w celu zakodowania nowej daty ważności uprawnienia.
  5. Rezygnacja, cofnięcie lub utrata uprawnień uczestnictwa w Programie powoduje utratę ważności Karty. Karta zostaje zablokowana w COK.

§ 6.
Zasady użytkowania Karty Rodziny 3+

  1. Uprawniony członek rodziny, chcąc skorzystać z uprawnień przewidzianych w Programie, obowiązany jest okazać każdorazowo Partnerom Programu:
    1. 1.1. ważną kartę lub
    2. 1.2. ważną kartę wraz z Informacją – Karta Rodziny 3+ w przypadku korzystania z Programu przez wnioskodawcę wraz dziećmi do lat 4.
  2. Weryfikacja daty ważności uprawnienia następuje na podstawie:
    1. 2.1 czytników kart - u Partnerów Programu posiadających takie czytniki (np. MKS, MOSiR).
    2. 2.2 aktualnej listy ważnych kart przekazanych Partnerom przez BSS – u pozostałych Partnerów.
  3. Karta nie może być użyczana bądź odstępowana przez uczestników Programu innym nieupoważnionym osobom.
  4. W przypadku utraty uprawnień uczestnictwa w Programie Kartę należy niezwłocznie zwrócić do COK.

§ 7.
Reklamacja Karty Rodziny 3+

  1. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Karty należy składać w COK.
  2. Kartę można wymienić bezpłatnie w przypadku:
    1. 2.1 ujawnionej wady fabrycznej,
    2. 2.2 po upływie 5-letniego okresu jej użytkowania liczonej od daty jej wydania po uprzednim dokonaniu zwrotu karty dotychczasowej.

§ 8.
Zasady właściwego posługiwania się Kartą Rodziny 3+

  1. Użytkownik Karty zobowiązany jest do ochrony Karty przed utratą lub zniszczeniem.
  2. Karty nie wolno łamać, zginać lub w jakikolwiek sposób uszkadzać mechanicznie (np. dziurkując, obcinając).
  3. Karty nie należy narażać na oddziaływanie wysokich i niskich temperatur, a także środków chemicznych, silnych pól magnetycznych lub elektrycznych.
  4. Kartę można bezpiecznie przechowywać i użytkować podobnie jak inne karty tego typu (np. karty płatnicze).

§ 9.
Postanowienia końcowe

  1. W przypadku korzystania przez użytkownika Karty z przejazdów liniami MKS przy wnoszeniu opłat za przejazdy przy użyciu Karty Rodziny 3+ w sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem, stosuje się zasady określone w Regulaminie Użytkowania Mieleckiej Karty Miejskiej wydanym na podstawie odrębnej Uchwały Rady Miejskiej.
  2. Organizator uprawniony jest do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu w czasie trwania Programu.
  3. Zmiana Regulaminu nie stanowi przesłanki do wniesienia odwołania przez uczestnika Programu do Organizatora Programu.

 

§ 10.

Zmiany niniejszego Regulaminu dokonywane są w trybie przewidzianym dla jego wprowadzenia.

 

Dokumenty dotyczące realizacji Programu Mielecka Karta Rodziny Trzy Plus dostępne są w zakładce: DLA PASAŻERA/Przepisy i regulaminy.

Wnioskodawca po odbiór karty zgłasza się do Centrum Obsługi Klienta w MKS przy ulicy Moniuszki 12, tel. 17 583 77 33 wew. 43, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku z następującymi dokumentami i załącznikami:

  • potwierdzeniem złożenia wniosku,
  • dowodem tożsamości,
  • posiadaną dotychczas przez wnioskodawcę lub członków jego rodziny Mielecką Kartę Miejską, w celu zamiany jej na Kartę Rodziny 3+ (jeżeli dotyczy),
  • oświadczenie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.