Jak działa przesiadka? Bilet jednorazowy na ekarcie uprawnia do korzystania z wielu przesiadek pod warunkiem, że kontynuacja każdego przejazdu po przesiadce odbywa się w ciągu 45 min. od wyrejestrowania wyjścia z poprzedniego autobusu i odbywa się w strefie 0.
Jak prawidłowo korzystać z przesiadki?
Przejazd 1 - A - Rejestracja wejścia; B - Rejestracja wyjścia
Przejazd 2 - A - Rejestracja wejścia; B - Rejestracja wyjścia
Przejazd 3 - A - Rejestracja wejścia; B - Rejestracja wyjścia
45 min. - maksymalny czas na przesiadkę liczony od rejestracji wyjścia z autobusu do rejestracji wejścia do następnego autobusu
Aby uzyskać promocyjne ceny i możliwość korzystania z przesiadek należy pamiętać o wyrejestrowaniu wyjścia z każdego autobusu, wymagany jest również odpowiedni stan środków na ekarcie.
Początkowo system pobierze kwotę jak za jazdę do końca trasy autobusu, a następnie zwróci nadpłaconą kwotę w momencie ponownego zbliżenia ekarty do kasownika przy wysiadaniu. Poniższa tabela obrazuje pobieranie opłat z elektronicznej portmonetki przy korzystaniu z przesiadek.
LINIA
PRZEJAZD
REJESTRACJA WEJŚCIA Pobranie środków z EPo.
REJESTRACJA WYJŚCIA Zwrot środków na EPo.
KOSZT PRZEJAZDU
PRZESIADKA NA BILECIE NORMALNYM
Dowolna
Przejazd Nr 1
3,60 zł / 4,80 zł
0,60 zł / 0,80 zł
3 zł / 4 zł
Dowolna
Przejazd Nr 2
3,60 zł / 4,80 zł
3,60 zł / 4,80 zł
0 zł
Dowolna
Przejazd Nr 3
3,60 zł / 4,80 zł
3,60 zł / 4,80 zł
0 zł
...
...
...
...
...
PRZESIADKA NA BILECIE ULGOWYM
Dowolna
Przejazd Nr 1
1,80 zł / 2,40 zł
0,30 zł / 0,40 zł
1,50 zł / 2,00 zł
Dowolna
Przejazd Nr 2
1,80 zł / 2,40 zł
1,80 zł / 2,40 zł
0 zł
Dowolna
Przejazd Nr 3
1,80 zł / 2,40 zł
1,80 zł / 2,40 zł
0 zł
...
...
...
...
...
Jak działa to w praktyce? Przykład. Opłata za przejazd jednorazowy z przesiadką, bilet normalny. Podróż rozpoczęła się w podmiejskiej strefie biletowej. Pasażer przesiadł się raz.
Przedłużanie ważności uprawnienia na kolejny okres następuje w Centrum Obsługi Klienta MKS przy ul. Moniuszki 12 w Mielcu. W celu przedłużenia ważności uprawnienia należy przedłożyć następujące dokumenty:
dla ucznia – legitymacja szkolna (do wglądu),
dla studenta – zaświadczenie z uczelni o kontynuowaniu nauki na studiach stacjonarnych,
dla osoby niepełnosprawnej – orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności.
Przedłużenie uprawnień wiąże się z obowiązkiem dostarczenia wszystkich kart pozostałych członków rodziny w celu zakodowania nowej daty ważności uprawnienia.
Program – wprowadzony Uchwałą Program pn. „Mielecka Karta Rodziny Trzy Plus”, czyli ogół działań polegających na przyznaniu zniżek i ulg stosowanych przez Partnerów Programu skierowanych do rodzin wielodzietnych z terenu miasta Mielca;
Organizator Programu – Prezydent Miasta Mielca;
Rodzina - rodzina wielodzietna w rozumieniu § 2 pkt 3 Uchwały, tj. rodzina zamieszkała pod wspólnym adresem na terenie Miasta Mielca, składająca się z rodziców/rodzica lub opiekunów/opiekuna prawnego, rozliczających się z podatku dochodowego na rzecz Gminy Miejskiej Mielec i mających na utrzymaniu troje lub więcej dzieci w wieku do ukończenia 18 roku życia lub do ukończenia 25 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się/studiuje w systemie stacjonarnym lub bez ograniczenia wieku, w przypadku dzieci posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
Wnioskodawca – rodzic / opiekun;
Karta Rodziny Trzy Plus/Karta Rodziny 3+ (skrót – Karta) – bezkontaktowa elektroniczna karta oparta na spersonalizowanej Mieleckiej Karcie Miejskiej, potwierdzająca udział członka rodziny w Programie. Uprawnia do korzystania ze stałych, tymczasowych, świątecznych lub okazjonalnych ulg, zwolnień i preferencji oferowanych przez uczestniczących w Programie Partnerów. Służy do identyfikacji i weryfikacji uprawnień członków rodzin. W przypadku korzystania z przejazdów komunikacja miejską służy także do pobierania opłat za przejazdy. Karta zawiera następujące dane:
5.1. imię, nazwisko i zdjęcie użytkownika oraz numer karty i logo Programu widniejące na Karcie,
5.2. dane personalne, datę ważności uprawnień (zapisane elektronicznie).
Wzór Karty stanowi Załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 1129/2014 Prezydenta Miasta Mielca z dnia 30 kwietnia 2014 roku.
Personalizacja Karty Rodziny 3 + – zapisanie na karcie danych osobowych użytkownika oraz informacji o przysługujących ulgach i uprawnieniach;
Uczestnik programu – osoba która otrzymała Kartę Rodziny 3+;
BSS – wykonawca Programu - Biuro Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Mielcu z siedzibą przy ul. Żeromskiego 23. Zadania: przyjmowanie wniosków o wydanie karty rodziny i wydawanie potwierdzenia złożenia wniosku, przekazywanie do MKS Informacji – Karta Rodziny 3+;
MKS – wykonawca Programu - Miejska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. w Mielcu, z siedzibą przy ul. Moniuszki 12. Zadania: personalizacja i wydawanie kart, przedłużanie uprawnień, wydawanie wnioskodawcy Informacji – Karta Rodziny 3+, przyjmowanie reklamacji związanych z funkcjonowaniem karty.
COK - Centrum Obsługi Klienta z siedzibą w MKS;
Partnerzy Programu - należy przez to rozumieć jednostki powiązane i nie powiązane strukturalnie i kapitałowo z samorządem Miasta Mielca, tj. gminne jednostki organizacyjne, instytucje niepubliczne, prywatne firmy handlowo-usługowe, banki, kluby sportowe i inne;
Informacja - Karta Rodziny 3+ – dokument wygenerowany przez BSS potwierdzający uczestnictwo w Programie według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do Zarządzenia i przekazywany wnioskodawcy przez MKS – COK przy odbiorze Karty Rodzina 3+.
§ 2. Postanowienia ogólne
Udział w Programie, odbywa się na wniosek rodzica/opiekuna.
Prawo do korzystania z ulg i zwolnień przewidzianych w Programie zostaje potwierdzone wydaniem Karty.
Kartę wydaje się dla każdego uprawnionego członka rodziny z osobna z wyłączeniem dzieci do lat 4.
Wykaz aktualnych Partnerów Programu oraz oferowanych przez nich ulg i zwolnień publikowany jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w zakładce „Mielecka Karta Rodziny Trzy Plus”.
§ 3 Składanie wniosku o wydanie Karty Rodziny 3+
W celu korzystania z uprawnień przewidzianych w Programie należy złożyć wniosek o wydanie Karty.
Formularz wniosku o wydanie Karty można pobrać ze strony internetowej miasta Mielca www.mielec.pl , korzystając z zakładki „Mielecka Karta Rodziny Trzy Plus”, zakładki „Katalog Usług” lub w Urzędzie Miejskim Mielcu w Biurze Spraw Społecznych, ul. Żeromskiego 23/Biurze Obsługi Mieszkańca, ul. Żeromskiego 26.
Wniosek o wydanie Karty należy złożyć osobiście w Biurze Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23.
Wykaz wymaganych dokumentów:
4.1. wypełniony i podpisany wniosek,
4.2. aktualne zdjęcia, opisane na odwrocie (imię, nazwisko, PESEL) – nie dotyczy dzieci do lat 4.
4.3. w przypadku rodziców lub opiekunów - dowód tożsamości w celu weryfikacji danych,
4.4. w przypadku dzieci w wieku szkolnym – powyżej 18 roku życia aktualna legitymacja szkolna,
4.5. w przypadku studentów do 25 roku życia zaświadczenie o kontynuowaniu nauki w systemie stacjonarnym; w przypadku osób rozpoczynających naukę na studiach stacjonarnych bezpośrednio po ukończeniu szkoły średniej, oświadczenie o kontynuowaniu nauki, ważne na okres 2 m-cy (wrzesień- październik),
4.6. akt urodzenia w przypadku dzieci do lat 7 – w przypadku wystawienia dokumentu przez inny Urząd Stanu Cywilnego niż w Mielcu.
4.7. w przypadku rodzin zastępczych – oryginał postanowienia sądu o ustanowieniu rodziny zastępczej,
4.8. w przypadku opiekuna prawnego – oryginał postanowienia sądu o ustanowieniu opieki prawnej nad dzieckiem,
4.9. w przypadku rodzin z dzieckiem/dziećmi niepełnosprawnym(i) powyżej 18-go roku życia – oryginał orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności,
4.10. w przypadku, gdy rodzina nie jest zameldowana na terenie Gminy Miejskiej Mielec do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający odprowadzanie podatku dochodowego na rzecz Gminy Miejskiej Mielec (np. zaświadczenie, PIT).
Wniosek o wydanie Karty rozpatrywany jest w ciągu 30 dni od daty jego złożenia wraz z załącznikami.
Po złożeniu kompletnego wniosku wnioskodawca otrzymuje potwierdzenie złożenia wniosku.
Zmiana ilości członków rodziny/aktualizacja danych następuje na podstawie złożonego wniosku w BSS.
Wnioskodawca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia BSS o utracie uprawnień do uczestnictwa w Programie.
Uczestnik Programu może zrezygnować z uczestnictwa w Programie w każdym dowolnym momencie składając pisemnie stosowne oświadczenie w BSS.
BSS może cofnąć uprawnienia do korzystania z Programu, w przypadku korzystania z ulg i zwolnień przez uczestnika Programu niezgodnie z Regulaminem.
§ 4. Wydanie Karty Rodziny 3+
1. Po odbiór Karty wnioskodawca zgłasza się do COK po upływie terminu, o którym mowa w §3 ust. 5 z następującymi dokumentami i załącznikami:
1.1. Potwierdzenie złożenia wniosku,
1.2. Dowód tożsamości,
1.3. Posiadana dotychczas przez wnioskodawcę lub członków jego rodziny Mielecka Karta Miejska (w celu zamiany jej na Kartę Rodziny 3+, jeżeli dotyczy).
Po spełnieniu warunków o których mowa w pkt 1.1. i 1.2. Karta zostaje wydana niezwłocznie.
W przypadku, o którym mowa w pkt 1.3., wydanie nowej karty może nastąpić dopiero po zdaniu karty dotychczas użytkowanej, z uwagi na konieczność przeniesienia zakodowanych w niej danych na nową Kartę Rodziny 3+. Niedostarczenie kart dotychczas użytkowanych z winy wnioskodawcy, spowoduje, że karta dotychczas użytkowana zostanie zablokowana. Karta zostanie wydana w terminie nie dłuższym niż w ciągu 5 dni licząc od dnia dostarczenia lub zablokowania karty dotychczas użytkowanej.
Kartę otrzymuje każdy uprawniony członek rodziny.
W przypadku dzieci do lat 4 nie wydaje się Karty, zaś uprawnienie do korzystania z Programu zostaje potwierdzone w Informacji – Karta Rodziny 3+.
Kartę wydaje się za potwierdzeniem odbioru do rąk:
6.1. Wnioskodawcy – dla wszystkich uprawnionych członków rodziny,
6.2. Uprawnionym członkom rodziny – indywidualnie.
Przy odbiorze Karty wnioskodawca otrzymuje dodatkowo Informację - Karta Rodziny 3+.
Wydanie pierwszej Karty jest bezpłatne.
Na uzasadniony wniosek uprawnionego uczestnika Programu (np. zniszczenie, zgubienie, utrata, zmiana wizerunku itp.) wydawany jest duplikat Karty.
Wniosek o wydanie duplikatu Karty składa się w COK, według wzoru ustalonego przez MKS.
Wydanie duplikatu Karty rodzi obowiązek uiszczenia opłaty w wysokości 10 PLN.
§ 5. Termin ważności uprawnień
Data ważności uprawnienia zostaje ustalona przez BSS w Informacji – Karta Rodziny 3+ i przy personalizacji Karty automatycznie zostaje zapisana na Karcie.
Przedłużenie ważności uprawnienia na kolejny okres następuje w COK.
W celu przedłużenia ważności uprawnienia należy przedłożyć następujące dokumenty:
3.1. dla ucznia - legitymacja szkolna (do wglądu),
3.2. dla studenta - zaświadczenie z uczelni o kontynuowaniu nauki na studiach stacjonarnych,
3.3. dla osoby niepełnosprawnej - orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności.
Przedłużenie uprawnień wiąże się z obowiązkiem dostarczenia wszystkich kart pozostałych członków rodziny w celu zakodowania nowej daty ważności uprawnienia.
Rezygnacja, cofnięcie lub utrata uprawnień uczestnictwa w Programie powoduje utratę ważności Karty. Karta zostaje zablokowana w COK.
§ 6. Zasady użytkowania Karty Rodziny 3+
Uprawniony członek rodziny, chcąc skorzystać z uprawnień przewidzianych w Programie, obowiązany jest okazać każdorazowo Partnerom Programu:
1.1. ważną kartę lub
1.2. ważną kartę wraz z Informacją – Karta Rodziny 3+ w przypadku korzystania z Programu przez wnioskodawcę wraz dziećmi do lat 4.
Weryfikacja daty ważności uprawnienia następuje na podstawie:
2.1 czytników kart - u Partnerów Programu posiadających takie czytniki (np. MKS, MOSiR).
2.2 aktualnej listy ważnych kart przekazanych Partnerom przez BSS – u pozostałych Partnerów.
Karta nie może być użyczana bądź odstępowana przez uczestników Programu innym nieupoważnionym osobom.
W przypadku utraty uprawnień uczestnictwa w Programie Kartę należy niezwłocznie zwrócić do COK.
§ 7. Reklamacja Karty Rodziny 3+
Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Karty należy składać w COK.
Kartę można wymienić bezpłatnie w przypadku:
2.1 ujawnionej wady fabrycznej,
2.2 po upływie 5-letniego okresu jej użytkowania liczonej od daty jej wydania po uprzednim dokonaniu zwrotu karty dotychczasowej.
§ 8. Zasady właściwego posługiwania się Kartą Rodziny 3+
Użytkownik Karty zobowiązany jest do ochrony Karty przed utratą lub zniszczeniem.
Karty nie wolno łamać, zginać lub w jakikolwiek sposób uszkadzać mechanicznie (np. dziurkując, obcinając).
Karty nie należy narażać na oddziaływanie wysokich i niskich temperatur, a także środków chemicznych, silnych pól magnetycznych lub elektrycznych.
Kartę można bezpiecznie przechowywać i użytkować podobnie jak inne karty tego typu (np. karty płatnicze).
§ 9. Postanowienia końcowe
W przypadku korzystania przez użytkownika Karty z przejazdów liniami MKS przy wnoszeniu opłat za przejazdy przy użyciu Karty Rodziny 3+ w sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem, stosuje się zasady określone w Regulaminie Użytkowania Mieleckiej Karty Miejskiej wydanym na podstawie odrębnej Uchwały Rady Miejskiej.
Organizator uprawniony jest do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu w czasie trwania Programu.
Zmiana Regulaminu nie stanowi przesłanki do wniesienia odwołania przez uczestnika Programu do Organizatora Programu.
§ 10.
Zmiany niniejszego Regulaminu dokonywane są w trybie przewidzianym dla jego wprowadzenia.
Dokumenty dotyczące realizacji Programu Mielecka Karta Rodziny Trzy Plus dostępne są w zakładce: DLA PASAŻERA/Przepisy i regulaminy.
Wnioskodawca po odbiór karty zgłasza się do Centrum Obsługi Klienta w MKS przy ulicy Moniuszki 12, tel. 17 583 77 33 wew. 43, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku z następującymi dokumentami i załącznikami:
potwierdzeniem złożenia wniosku,
dowodem tożsamości,
posiadaną dotychczas przez wnioskodawcę lub członków jego rodziny Mielecką Kartę Miejską, w celu zamiany jej na Kartę Rodziny 3+ (jeżeli dotyczy),
oświadczenie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.